10/ 11. 09 Kontroll hos barnmorskan... Och treårskontroll för lille Leo



Hejsan! En litet inlägg får det bli...

Idag så har jag varit hos barnmorskan och kontrollerat att allt bara är bra med mig och bebis..
Hon tog blodtryck, blodsocker & blodvärde på mig & allt såg bara bra ut..
När vi var klara med det, fick jag ställa mig på vågen och jag hade, till min förvåning bara gått upp ett kilo sen sist jag var där  och vägde mig. Så jag har alltså bara gått upp 7 kilo, sedan jag skrev in mig...

sedan, så gick vi in i ett annat rum och där fick jag lägga mig rakt på britsen så att barnmorskan kunde lyssna på bebisen hjärtljud och mäta kurvan på magen.
Hjärtat slog 148 slag i minuten, som förra gången. Kurvan på magen såg också bra ut.. =)
Så det kände bra att lämna MVC med ett leende på läpparna av lättnat att allt var okej..


Inte nog med det, så har vi varit på Treårskontroll med Leo. Han fick peka på bilder och säga var det var för något på bilden, till exempel: Äpple..
Han fick väga sig och mäta sig också.. Han är 96 cm lång och väger 15 kilo.. =)


Imorgon ska jag åka till min farmor... Jag ska nämligen klippa hennes hår och hur det kommer gå, vill jag inte ens tänka på... =/
Jag åker ganska så tidigt, så jag kommer hem lagom till eftermiddagen..



Nu ska jag titta till min pojkar som ligger i sina sängar och sover..
För mig & Ola väntar ett långt varmt bad. Men det får bli när jag har mumsat i mig lite OLW Sourcream & bearnaise. Måste ta mig ett glas julmust också!

Sov sött!







Kommentarer
Postat av: Tessan!

Gott!

2009-11-10 @ 21:56:05
URL: http://meandmykids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0