1a Advent!

God kväll!

Ja, som sagt så har jag och familjen varit på julmarknad idag. Inte för att det var så mycket att se. När vi väl kom dit, så funderade vi på om vi skulle vända hemåt igen.. Det var inte alls mycket stånd där och vart var allt folk?? Det kändes nästan som om det bara var jag, Ola, Leo och Liam. Jaja, hur som helst så köpte vi en varsin varmkorv i alla fall..

När vi hade ätit upp varmkorven, så gick vi in på "Sannas Hobby", en gullig liten hobbyaffär, med massa roliga saker..
Jag och Ola blev bjudna på glögg och barnen  fick lite saft och pepparkakor, det var ju bussigt av dem..
Jag köpte lite smått och gott där inne. Mest julklappar.
Leo och Liam fick en varsin spiderman målarbok. Jag vet inte hur många målarböcker dom har nu.. Jag köpte en jätte fin skrivbok till mig själv..

Innan vi satte oss i bilen för att åka hem, gick vi in på Tempo för att handla lite mat.. Vi bestämde oss för att äta potatis, prins korv och lite sill till det.

Väl hemma började vi genast med middagen.. Tycker att vi gjorde helt rätt som valde att äta just den maträtten idag. Det var ju så underbart gott!

Strax efter att vi hade ätit klart, kom Emelie och hennes syster, Ida på besök. Vi satt i köket, snackade lite skit och pimplade i oss kaffe, kopp efter kopp.

När det var dags för dem att åka, gjorde jag och Ola i ordning barnen för natten, lade dom i deras sängar och gav dem en varsin godnattpuss!
Dom somnade jätte fort ikväll..

Annars, så tycker jag att dagen har varit helt okej, om man inte räknar med den så kallade julmarknaden..

I magen sparkar det och har sig för fullt, längtar verkligen till dagen kommer då jag få se den lilla i ögonen och känna den underbara bebislukten..



Har pysslat lite med barnen idag med.
Med hjälp av en mall, blev det några söta tomtenissar som vi har tejpat fast på några fönster..






Vill du/ni också göra tomtenissar?
Kopiera den röda tomten och, som finns i inlägget " Tomten är far till alla barnen". Skriv sedan ut den och använd den som mall, till dessa urgulliga tomtar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0